veispookist

Sunnuntai 19.1.2014 klo 13.12


Kurvaisin facebookissa. Raimo Saarela (en tunne) on kirjoittanut Salon kuntalaisfoorumilla ruoasta, lähinnä saamastaan päivällisestä Salon Aluesairaalassa:

"Päivällinen Salon Aluesairaalan vuodeosastolla, siis päivällinen; mannapuuru, puolukkakiisseli ja pala hapanleipää! En ole vielä liki 60 vuoteeni syönyt hapanleipää ja mannapuuroa! Tähänkö on säästöissä tultu? Seuraavaksi omat ruuat mukaan osastolle.
P.S. Hyväähän se ruoka oli, mutta...."

Kommentteja on vino pino.
Puolesta ja vastaan.
Niinhän se menee.
Viimeisin n. klo 13.00 tilanteessa näytti olevan tämä:

Saarelalta itseltään:

"No eipä paljon kannata kirjoitella tällekkään arealle, kun vain noin 10% ymmärsi, mistä asiasta valitin, luppu oli vaan paskaa niskaan tyyliä. Jos / kun pääsen pois tuolta sairaalasta, teen pienen koosteen asioista, joihin kiinnittää huomiota, kun elämäntyöni on ollut diabeteksen hoito itsellä ja erilaiset korjaus-, kunnossapito työt, nyt kuitenkin etupäässä elektroniikan saralla. Tosiasiahan on, että ainakin tuolla osastolla törmää kokoajan kaikkeen, mikä olisi jo aikoja sitten pitänyt korjata. Ilmeisesti sairaalassa ei ole ollenkaa omaa korjauhenkilöstöä? Happipisteet ei toimi, potilaille ei ole kenkiä, katot on auki, tv ei toimi, vessoissa on vesivahinkoja....heheeh, vessa on märkätila, jossa saa olla vettä lattialla.....lista on loputon. Henkilökunta ei valita, koska se ei johda mihinkään. Edellisen haåppipisteen korjausilmoitus on tehty marraskuu 2013, kiirellinen työ, 2-3 päivää, ja missä me nyt menemmekään, työ on edelleen tekemättä. Yöllä löytyi 2 toimimatonta happipistettä, potilas olisi voinut vaikka kuolla....mutta mitäs näistä...kun ei ketään kiinnosta."


Saarela toteaa, että ei olis paljo kannattanu facefoorumille kirjuuttaa.
Ymmärrän tunteen, mutta hyvä on, kun kirjoitti.

Ruoasta en osaa sanoa juuta en jaata.
Ensimmäisenä tuli mieleen, että olikohan annos annettu hänelle hänen diagnoosinsa takia?
Vähän “platulta” se kyl kuulosti. 

Meikäläinen söi Tyksissä 5-6.12.2013. Ihan kuin olisin ollut jossain paremmassakin ravintelissa. Oli mielettömän hyvä ruoka. Ainakin mun kohdalle osui hyvät ruokalista -päivät! Makuakin olis moni kotikokki kadehtinut.  

Mutta nuo muut "valivalit", jotka Saarela esille nostaa.
Noihin puuttua tarttis.


Saarelan kannattais jättää puutelistansa jonnekin.
Ensimmäinen osoite, johon minä moitteet tuuppaisin, olisis Salon apulaiskaupunginjohtaja ja sit kopio sairaanhoitopiirille. Tai pänvastoin!
Punaisessa kirjekuoressa!


Kommentit

19.1.2014 13.28  k.paak

Pitäisköhän Salossa pistää pystyyn keräys uuden sairaalan rakentamiseksi että pisteet ja vessat toimis.
Valitettavasti en ole ollut kyseisen laitoksen asiakkaana, en tiedä palvelun laadusta mutta sen tiedän aikaisemman elämän perusteella että tällainen tilanne kuin Salossakin taloudellisesti on nostaa valittajien äänen pilviin ja kehittäjät painuvat maanalle.
Parannukset mahdollistuvat lisävelanotolla tai veoäyrin korotuksella, jokainen voi kohdallaan miettiä kumpi ratkaisu heti, äyrin korotus on kummankin päätepiste.

19.1.2014 13.44  Marjatta Halkilahti

Mun mielestä nuo Saarelan esille nostamat korjaustarpeet, jos ne ovat tuota, mitä hän esittää, ne tässä nyt korjata tarttis.

Tätä lausetta: "Henkilökunta ei valita, koska se ei johda mihinkään."

olen kuullut ennenkin.

19.1.2014 15.04  Hoitaja

Kyllä henkilökunta on valittanut ja tehnyt ilmoituksen sisäilmasta sekä monesta muusta epäkohdasta ja korjaustarpeesta. Vaikkakin pääasiallinen työmme on hoitaa potilaita.
Ruoka sairaalassa on hyvää ja jos aikuinen mies ei saa sanottua että haluan vaalea leivän, niin pitäköön leipäläpensä kiinni.

19.1.2014 15.35  Marjatta Halkilahti

Kiitos Hoitaja!

Siis tämä "meteli" jatkukoon:

"Kyllä henkilökunta on valittanut ja tehnyt ilmoituksen sisäilmasta sekä monesta muusta epäkohdasta ja korjaustarpeesta"

14.2.2015 15.09  Raimo Saarela

Palataan nyt vielä tähän, kun sattui silmiini täällä.
Tein tosiaankin kaikesta asialliset palautteet ja lähetin ne niihin paikkoihin, missä olin ollut hoidossa.
Muutamista niistä otettiin yhteyttä puhelimitsekin ja selvensin asioita, mitä tarkoitin. Asia oli kovin laaja, siihen liittyi mm. väärien lääkkeiden jakelua, joka oli pahin moka ehkä kokonaisuudessaan. Mutta kaikki käsiteltiin ja parannuksia on tullut, tiedän.
Tuo hoitajan kommentti kuvaa juuri ko. laitoksien ilmapiiriä! Joka käänteessä kysellään, mitä haluaa ruuaksi, vaikka kaikki on sisääntullessa jo kyselty. Eli tieto ei kulje.
Typerä kommentti sinälläänkin, koska jos potilas on WC;ssä vaikkapa, ja ruoka tuodaan silloin, niin ei siinä paljon valiteta.
Muutenkin, ei siellä mitään vaihtoehtoja yleesä ollut, syö tai jätä syömättä.
Naisvaltaisen paikan nokkimisjärjestys on KOVA, vain vahvat kestää, ja se kovuus sitten näkyy joskus potilaille asti.
Mutta hyviäkin kokemuksia on sieltä. Tosin ei kohdistuneet itseen, mutta tuli selväksi, että tosipaikan tullen yöllä, homma toimi, ja potilas selvisi. Ripeys oli mahtavaa katsottavaa, kun moisen tilanteen näki ekan kerran vierestä.

Toivottavasti en joudu sairaalaan lähiaikoina....;)

14.2.2015 20.21  Marjatta

Kiitos kommentista!

Mitä me tästä opimme?
No ainakin sen, että jos on jostain asiasta huomautettavaa, sitä faktaa, niin kyllä siitä kannattaa ääneen kertoa!
Tyhjänhän saa pyyttämättäkin!


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini