..samanlaista kuin Inkerinkadulle!

Maanantai 20.1.2025 klo 15.43


Tämmöstä uutista luimme viime vuoden puolella:

"Salon kaupunki aikoo jatkaa keskustan katujen kohentamista ensi vuonna.

Tekninen lautakunta esittää talousarvioon 750 000 euroa Horninkadun saneeraukseen. Työ jatkuisi kaksi vuotta ja maksaisi kaikkiaan 1,5 miljoonaa euroa.

– Horninkatu on jatkoa Inkerinkadun parantamiselle. Sille on tarkoitus rakentaa samanlaista ilmettä, Salon tekninen johtaja Teemu Virtanen sanoo."

Rutinaa on pidetty. Että onko tarpeen ja jos on niin miks! Mm. 

Horninkadun hurja kavennus ihmetyttää lähitalon asukasta – ”Miksi katu vedetään näin kapeaksi?”

Horninkadun remontti aiheuttaisi peruuttamatonta vahinkoa Salon keskustalle

Salon keskustan vetovoima ei ole kiinni parkkipaikoista

Haetaan samanlaista ilmettä, mitä Inkerinkadulle. Kysynpähän vaan, mikä sillä kadulla nyt niin hienoa on?

Citykämpiltä poistuessani ajan, kun katu taas käytössä on aika usein Inkerinkadun kautta, ajan Kirkkokadulle saakka, sitten oikealle ja liikennevalojen kautta pois.

En edelleenkään ymmärrä, miksi sujuvaliikenteinen katu piti solkata, muuttaa niin, että kadun toinen puoli on olevinas jotain. Jotain fiiniäkö? Ei ainakaan helposti huollettavaa.

Parkkipaikkojen perään en paru, sillä kyllä niitä tässä cityssä riittää. Ihmettelen vaan, miten huoltomiehet Inkerinkadulla selviytyvät, kun pitää esim. lumet pois pluukata.

Inkerinkatu kakkosen kohdalla yksi autopaikka on minun silmissäni täydellinen suunnittelijan ja suunnittelun hyväksyjien moka. Kannattaa mennä autolla koittamaan miten siihen sujuvasti parkkeerataan. Yks auto näyttää ajavan siihen suoraan kadulta (siitä, mistä Inkerinkuja alkaa), eikä siis välitä siitä, että auton paikka on omassa kolossaan. Ei siihen minun mielestäni suoraan kuulu ajaa. Pikkuiset auto parkkeeravat vissiin taskuparkkina. Minä en ole sitä vielä koittanut, vaikka semmosen parkkeerauksen jollain lailla hallitsenkin. Vielä. 

Salon teknisen johtajan mielestä Horninkatu on nykyään "aika kolkko" ja siks se vaatii uudistamista. Ei taida tirehtööri olla kolkkoja katuja nähnytkään. Puustoa, istutuksia voi aina lisätä ja vinosti parkkeeraaminen on ihan sujuva juttu. Taksikopin lähellä olevan puuston kyl kaataisin ja istuttaisin tilalle sellaisia puita, joista naakat ei tykkää. Ei ole mitään järkeä siinä, että katu on välillä liukas kun mikä naakan paskoista ja sit sitä tulee silloin tällöin kaupungin Joku painepesurilla pesemään.     

 


Kommentit

21.1.2025 12.28  Sivujasi Seuraava

Naakan jätöksiä olen minäkin ihmetellyt. Missä ovat kaupungin esteettömyysasiantuntijat?

27.1.2025 12.19  MääTaasKylält

Havainnekuva "uudest Horninkadust" näyttä lentokentän kiitoradalt !!!! Tuskin uudistamine tuo elävyyttä kadulle lisää, paitsi autoilla ajellaan ympäriinsä parkkiruutua odotellessa??? Mihin jatkuu Horninkadun pyöräilytie ? Eikö se pääty Helsingintiehen?? Jalankulkijoita ei tungoksiin asti ole kuin iltatori-torstaisin ja syysmarkkinoiden aikaan.. Väkeä Salon kaduilla on toki ollut viime vuosituhannen viimeisillä kymmenillä vielä, mutta tämä vuosituhat on hiljentänyt, ku ihmiset siirtyivät verkkokauppa-shoppailuun. Mutta kiva, jos saan vielä nähdä , ett uudistettu Horninkatu kaikki toiveet täyttää !!!

31.1.2025 11.03  Mammast Kylält jatkoo

Viime kesän Suomi-kierros ajatti meidät Jämsään, ihan kaupunkiCityyn eka kertaa.Niin muistin, että siellä ihmettelin pääkatua, joka oli leveä kuin mikä ja erivärisillä katukiveyksillä jaoteltu ajokaistat, parkkialueet, suojatiealueet, jalkakäytävät jne. Arkiaamupäivä niin jokseenkin autiota oli. Siellä oli ajokaistat katuväylän reunoissa, keskialueelle oli parkkiruudut osoitettu. tiedä sitä, miten ruuhka-aikana sekä talvikeleillä järjestelmä toimii.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini